Største Matros på vakt!

Største Matros på vakt!
Elise øver seg på å styre Friskus

lørdag 13. desember 2014

Språk



Nå kom jeg plutselig til å tenke på hvor mange språk vi kommer til å høre. Vi skal innom mange land med mange forskjellige språk. Jeg kan litt engelsk, men jeg er ikke den flinkeste i verden akkurat. Her er en tabell om hvilke ord jeg kan på de forskjellige språkene(norsk, engelsk, svensk og dansk er jo selvfølgelig ikke med)

     Språk                              Ord(ene)                                             Betydning
Spansk
·         Hola (åla)
·         Kalamares
·         Hei
·         Blekksprut
Tysk
·         Ja
·         Nein (nain)
·         Ja
·         Nei
Fransk
·         Oui (vi)
·         Ja

Hade!    På engelsk: Good bye!

2 kommentarer:

  1. Hei Elise. Heldig du som får reise til så mange steder , og få oppleve så mye som vi andre ikke får. Det er nok mange av dine venner som misunner deg det. Regner med at du skriver ned alt det morsomme du opplever. Da kan du holde et foredrag for klassen din , når du kommer tilbake fra turen. Ønsker deg en fin tur videre. Kos deg . Gleder meg til å følge med på turen din. Sommerklem fra Siv . ( nabohytta til morfar og mormor på Portør)

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar! Det er kanskje noen som misunner meg,
    men jeg vet nesten helt sikkert at det er noen som savner meg.

    Hilsen Elise

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.