Største Matros på vakt!

Største Matros på vakt!
Elise øver seg på å styre Friskus

torsdag 20. august 2015

Tur over Biscaya-bukta

Vi begynte seilasen fra Il de Groix, etter en god frokost. Jeg var dessverre sjøsyk denne gangen også. Som vanlig begynte jeg med å være rorjente. Det varte en time eller to før jeg la meg ned på benken. Noen ganger ble det delfinalarm. Det var et sted det var u-båt-øvelse, men det ble ingen u-båt som dukket opp under båten vår heldigvis. Jeg orket nesten ikke å bli med på Spania-festen, men jeg fikk til slutt kommet meg på dekk. Tenk, jeg ville nesten ikke ha potetgull! Vi hadde også bamsemoms og gaver fra mormor og morfar. Jeg gikk tilbake litt før de andre, som du sikkert kunne skjønne.
Øyvind og jeg i baugen

Mamma skulle se hvor kaldt var i vannet, og da ville jeg også. Det var faktisk varmt! Så vi bestemte oss for å bade. Silje måtte bade med armeringer, og Øyvind med vest. Vi hadde tau og fender uti, og det var ikke lov til å svømme lenger bak enn fenderen. Jeg hang mest bak med fenderen, men jeg hoppet også.

Bading midt i Biscaya!
 Da vi hadde kommet opp gikk det litt tid, og pappa lurte på hva de rundingene i vannet var, så vi følget med på dem. Plutselig dukket det en hval opp! Vi så ryggen og finnen. Da den var kommet nærmere, så filmet mamma den. Vi prøvde å kjøre nærmere, men da dukket den under og tok halen opp sånn at vi fikk se halen til hvalen også


Vi tror det var en "minkhval",den var ca 10 m lang.
. Dagen etter var vi fremme klokken kvart over elleve. Det var deilig å være i havn. Litt lite blogginnlegg, men mer enn ingenting. Hilsen Elise

4 kommentarer:

  1. Hei Elise ! Vi synes du har skrevet et flott blogginnlegg igjen - det er jo kjempelangt ! Så spennende med "delfinalarm" midt ute på havet! Det ser jo ut dom det var helt "flatt" vann der ute, så godt at vannet var så varmt at dere fikk fender-badet ! Men det var jo kanskje bra at hvalen ventet med å hilse på dere til dere var oppe av vannet !? Vi skjønner at sjøsyken var ille når du ikke engang ville ha potetgull ! Men vi får krysse fingre og tær for at det går bedre og bedre ! Håper dere nå får flotte bade- og hviledager. Klem fra mormor og morfar på fjellet

    SvarSlett
  2. Uff, at du skal være sjøsyk, da!

    Så mye spennende dere opplever!
    Klem Katrine

    SvarSlett
  3. Hei Elise,håper du har det fint i Spania.Kult at du hat badet med en delfin.Det må ha vært gøy og morsomt å se en hval.Ha det fint videre. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Julie. Jeg har det fint. Nå har vi kommet til Portugal og skal snart bo på hotell i en uke. Håper du har det fint hjemme i høst-Norge. ��Hilsen fra Elise⛵️

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.