Største Matros på vakt!

Største Matros på vakt!
Elise øver seg på å styre Friskus

lørdag 26. desember 2015

Bequia



«Nå skal jeg fortelle om den gangen jeg brukte et skarpspisst blåskjell til å forandre en ty-rex til en tyr-rei duen.» Nei, da. Det var bare en replikk fra Istid 3. Du synes kanskje jeg er litt rar som skrev det, men jeg fikk bare så veldig lyst. Jeg skal skrive om jula på Bequia. Hvis du ikke vet hvor Bequia er, så er det en øy i Karibien. Jeg våknet sånn sirka 7, og gikk opp i cocpiten hvor jeg så en stor gavesekk, og en stor pakke. Så spiste vi frokost. Også pakket vi opp gaver. Jeg fikk masse, mye mer en jeg hadde trodd, egentlig. Jeg fikk:

  • ·         6 kjoler
  • ·         1 topp
  • ·         1 t-skjorte
  • ·         1 tegne-prosjektor
  • ·         1 genser
  • ·         4 bøker
  • ·         2 eller 3 (jeg husker ikke helt) tegneserier med oppgaver
  • ·         1 frisbee
  • ·         1 kjærlighet på pinne
  • ·         4 neglelakk
  • ·         6 strikker, to spenner og to klyper
  • ·         Alle tre barna på deling: romperister, walkie talkie (uttales: våkitåki)og surfebrett
  • ·         Tatoveringer
  • ·         1 gangeblyant og en blå penn
  • ·         Vannpistol
  • ·         Perler, armbånd, perlebrett (fra søsknene mine)
  • ·         Penger
  • ·         Snorkel

Egentlig, var det jeg ønsket meg aller mest, at hele klassen kom på overraskelses-besøk, men det ønsket kunne selvfølgelig ikke gå i oppfyllelse. Ok, så spiste vi risengrynsgrøt til lunsj, og gjett hvem som vant mandelen?? Helt utrolig nok var det meg, og fikk ingen marsipangris i noe slag, så da fikk jeg en mentospakke.

Resten av dagen var vi på stranda. Da prøvde vi de nye snorklene, badet, fant konkylier, og grillet til middag. Når vi snorklet, så vi masse fisk, koraller, skjell, steiner, sjøpigsvin og kråkeboller. Der var superkult. Jeg prøvde å stå på surfebrettet i bølgene, men det endte selvfølgelig med at jeg falt i vannet. Til middag grillet vi kylling, maiskolber og hadde Til dessert hadde vi marshmellows og pepperkaker. Jeg savner dere sååååååååå mye der hjemme.
Hilsen Elise 

Klar for julefeiring

Gøy på stranda

Grillplassen under trærne

En dag ble jeg litt solbrent, men det går bra nå!

Her har jeg bakt en pepperkekepalme

Jentene i julestasen.Ikke akkurat bunad

Årets familiejulebilde (ihvertfall ett av dem)

1 kommentar:

  1. Kjære Elise ! Så fint at du var så fornøyd med julegavene dine - vi er veldig glad for at nissen fant dere ! Og neste år får du marsipangris når du finner mandelen, vet du. Og tenk, en julaften med konkylier og kråkeboller, den kommer du alltid til å huske ! Veldig fine strandbilder var det også og dere var veldig fine i julesommerkjoler ! Så spennende med surfbrett - du får det helt sikkert snart til, for øvelse gjør mester, vet du. Og pepperkakepalmen så kjempefin ut og smakte sikkert ekstra godt ! Vi er på fjellet, her er det hverken palmer eller sne, men det er litt hvitt hvertfall ! Ha fortsatt fine dager. Klem M&M

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.