Største Matros på vakt!

Største Matros på vakt!
Elise øver seg på å styre Friskus

torsdag 7. januar 2016

Januar



Januar i karibien er ikke akkurat som hjemme. Ikke snø, 28 varmegrader, tropisk klima, badevann: supert.

 Nyttårsaften feiret vi klokken 19:00 (vår tid) altså når det var blitt 2016 hos dere. Det feiret vi med lyspinner, potetgull, taco og cola. Jeg prøvde å lage nyttårsdrink til alle (som skulle være kokosnøttmelk, fra en kokosnøtt jeg hadde plukket selv, men det kom bare ut noen dråper.) Vi holdt oss våkne til 12, ja da. Det ble ikke helt nyttårsaften som hjemme, da.


 Når vi var på lille St. Vincent, fikk jeg en frukt punch som var supergod! Vi drakk den ved noen behagelige solstoler. Jeg lekte vannkrig med Silje, og det ente med at mamma fikk seg en liten dusj. Vi lekte restaurant, og vi lagde veldig god mat av sand, blader, saltvann og tang. 


Jeg har ikke så mye annet jeg skal skrive om karibien. 

Hilsen Elise



Fiiiiiin strand på Lille St. Vincent

Vannkrig er gøy!

Fruktpunsj i strandbaren

Deilig i strandbaren

Jeg har plukket min første kokosnøtt!



2 kommentarer:

  1. Hei Elise og alle dere andre. Kokosnøtter er spennende - fortsett med å plukke dem, så skal du se at noen har mye kokosmelk, som er veldig godt.
    Det er morsomt for dere nå både å ha feiret jul og nyttår i helt andre størk - under palmene. Kanskje du synes den tradisjonelle norske måten å feire på er best? Uansett - man må oppleve variasjoner for å sette ekstra pris på det man er vant til hjemme. Spør mamma om det - hun feiret jul på Knuteli en gang. Nå har mormor og jeg akkurat kommet hjem fra en fin skitur. Her er det bra med snø nå, det er sol og minus 13 grader. Ja du leste riktig, det er kaldt, veldig kaldt når det blåser litt i tillegg. Vi var ikke ute mer enn i 1 1/2 time. Ha det fortsatt fint, med masse bading, lek og morro - og litt skole. Klem til alle fra moff og mormor.

    SvarSlett
  2. kult Elise
    likte du kokosnøtten?
    det er veldig kult når du legger ut innlegg i bloggen. jeg skjekker nesten hver dag
    savner deg veldig(ekstremt) mye. gleder meg til du kommer hjem.
    hjertelig hilsen Julia

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.