Største Matros på vakt!

Største Matros på vakt!
Elise øver seg på å styre Friskus

onsdag 9. mars 2016

Rastafletter



Når man er i karibien, så nesten man ha rastafletter. Hvis man er jente, da.  Jeg fikk det av Nina Charlotte, som var på besøk for ikke så lenge siden. Jeg hadde de i 2 og en halv uke. Nå har jeg tatt dem ut, da. Det gjorde ganske vondt når de ble flettet, men de ble veldig kule. Når jeg hadde dem i kunne jeg selvfølgelig ikke vaske håret, så da måtte jeg vente med det også. Vi har også noen kule bilder av meg med rastafletter når jeg slenger meg i lianer, med ting jeg kjøpte på et indianersted og i en regnskog hvor vi egentlig skulle se papegøyer, men det gjorde vi ikke.
Det gjorde litt vondt å bli flettet, men det gikk bra!

Nye rastafletter!

Det var mindre varmt med fletter enn med løst hår

Med blomst i flettene og stjernefrukt-jus i kokosnøtten

Her slenger jeg meg i en ekte liane over elven


Når jeg tok ut rastaflettene, så jeg ut som Ronja røverdatter, da falt det av kjempemye hår i båten. Det faller jo av ca. hundre hårstrå per dag, så da får du regnestykket: 100 x 17= 1700. Det falt av kanskje ca. 1700 hårstrå på noen dager. Sånne er det altså å ha rastafletter.
Silje og jeg på stranden med rastafletter

Hilsen Elise

5 kommentarer:

  1. Kjære Elise ! Vi ser jo av de flotte bildene hvir fin du og Silje ble med rastafletter, selv om det gjorde litt vondt å lage dem - håper du har litt hår igjen da ! Tenker det var deilig å vaske håret etterpå. Nå ser vi at dere er kommet til Antigua og er sammen med flere norske båter dere kjenner. Håper dere får mange gøyale dager sammen i solen ! Stor klem fra mormor& morfar

    SvarSlett
  2. Hei Elise! Det har vært brann på skolen! det var er sofa på sfo som begynte å brenne! Alle tingene mine er på skolen siden det var røyk i gangene så kunne vi ikke ta med sekkene hjem!!! uansett så håper jeg du har det bra. hilsen din gode venn Ane :-)

    SvarSlett
  3. Brann på Rønnigen
    vi har hatt brann på skolen!!!!!!! men det var bare brann i et klasserom. klasserommet var andre klasse sitt!!!! Heldig vis var andre klasse ute i friminutt og ingen kom til skade. Men klasserommet har litt brannskader. du kan se det på nettet på budstikka.
    Hilsen Julia

    SvarSlett
  4. dette er det som stod i avisa

    Brann på Rønningen skole i Asker
    Rønningen skole i Asker er stengt resten av dagen etter at det begynte å brenne i et klasserom tirsdag formiddag.

    SKOLEBRANN: Det begynte å brenne i et klasserom på Rønningen skole i Asker tirsdag formiddag.

    SKOLEBRANN: Det begynte å brenne i et klasserom på Rønningen skole i Asker tirsdag formiddag.

    Brannen startet i et klasserom litt etter klokken 11.30. Politiet meldte raskt at alle elevene skal være ute av klasserommet.

    – Det skal ha vært en pågående brann på stedet da vi kom dit. Vi har røykdykkere på vei inn nå, opplyser vaktleder Ola Nordli Johansen på 110-sentralen.

    Politiet skadestedsleder Roar Andersen forteller at det sjekkes om alle har kommet seg ut.

    – Røykdykkere er inne i bygget og slukker brannen samt sjekker at det ikke befinner seg flere personer inne, sier han.

     MYE RØYK: Brannen på Rønningen skole ga mye røyk i skolebygget.

    MYE RØYK: Brannen på Rønningen skole ga mye røyk i skolebygget.
    – Lærerne har evakuert elevene ut, men det er alltid et usikkerhetsmoment om det kan være flere inne, sier Andersen.

    Startet i en sofa

    Ved 11.45-tiden hadde brannvesenet tre enheter fremme, mens tre fortsatt var på vei. Brannvesenet rykket først ut til skolen etter at en automatisk brannalarm ble uløst. Denne ble raskt oppgradert til en bekreftet brann.

    Ved 11.55-tiden melder Budstikkas reporter på stedet at brannvesenet har startet utlufting og at det virker å være kontroll på situasjonen på stedet.

    – Vi tror brannen har startet i en sofa, men vi venter på krimteknikere som skal finne den nøyaktige årsaken, sier Andersen.

    Vakthavende brannsjef, Sverre Junker, bekreftet ved 12-tiden at brannen var slukket, men at ventilasjonsanlegget også skal sjekkes.

    – Røykdykkere har vært inne og slukket og vi driver nå med utlufting. Vi er litt usikre på om brannen har spredd seg til ventilasjonsanlegget, og sjekker ut dette også, sier Junker.

    KONTROLL: Ved 12-tiden hadde brannvesenet kontroll og brannen var slukket. Brannen skal ha begrenset seg til ett klasserom.

    KONTROLL: Ved 12-tiden hadde brannvesenet kontroll og brannen var slukket. Brannen skal ha begrenset seg til ett klasserom.
    Noen minutter senere opplyser han at det ikke er funnet noe varmegang i ventilasjonsanlegget.

    Skolen stengt resten av dagen

    Elever og lærere ved skolen samlet seg etter at brannen var slukket i gymsalen. Ved 12-tiden var det fortsatt en del røyk i skolebygget der klasserommene er.

    Brannen skal ha begrenset seg til det ene klasserommet som også skal ha fått røyk- og sotskader.

    Skolen vil holde stengt resten av dagen, ifølge politiet. Foreldre kan hente barna, men det vil ikke være mulig å parkere utenfor skolen.

    Saken oppdateres.

    hilsen julia
    dette innlegget er fra budstikka

    SvarSlett
  5. Hei alle sammen! Det blir ett fellessvar til alle. Jeg har lest budstikka, godt at ingen kom til skade. Det gjør ganske vondt å få rastafletter, men det blir veldig fint. Nå har vi vært på Barbuda i 14 dager, og i går kom vi hit inn i marina i går. Dette svaret er publisert 1.april, men det er ikke noe lureri i den. Mamma og pappa lurte på om de skulle legge ut på bloggen at det skulle være endring i planene, og at vi skulle seile over stillehavet, men jeg sa at ingen kommer til å tro på det. Jeg er så dårlig til å finne på spøker, og hva skulle jeg egentlig lure dere med? Vi har det veldig fint. Nå er det under en månde til vi kommer hjem! Hilsen Elise

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.