Største Matros på vakt!

Største Matros på vakt!
Elise øver seg på å styre Friskus

søndag 21. juni 2015

Hei, Danmark!



Vi har kommet til Danmark nå, og vi koser oss alle sammen. Vi begynte på langturen vår fredag 19. juni kl. 21.00, presis! Da vi begynte å seile var jeg ikke sjøsyk i det hele tatt. Jeg la meg da vi var ved Oscars-borg klokken halv tolv. Det begynte å bølge tre forskjellige bølger over natten. Det ble helt kaos med bølgene, og jeg ble sjøsyk. Det er egentlig ikke noe mer å fortelle utover dagen, fordi da sov jeg. Klokken åtte på kvelden våknet jeg og måtte kaste opp. Etter det gikk det jo mye bedre! Vi kom inn i Skagen klokken 22.00, nesten presis! Så det hadde altså tatt 25 timer. Da vi kom til Skagen gikk vi på den humpedumpete lekeplassen. Mamma spurte om jeg ville ha noe når vi kom tilbake, hun sa at jeg kunne få hva som helst. Det var jo lørdag, og jeg valgte selvfølgelig potetgull. Jeg la meg klokken 23 og leste i "Mirakel" en bok som jeg har fått av venninnen min. Jeg leste til klokken halv tolv. Da sovnet jeg.

Meg i karusellen på lekeplassen.

Jeg har fått ny, gul caps fordi Mamma mistet min i vannet!















2 kommentarer:

  1. Hei Elise - så flink du er til å skrive om livet ombord, slik at vi kan følge med på hva du opplever. God tur videre - klemmer fra mormor og morfar.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for kommentar! Det var gøy å skrive blogginlegg i dag.
      Hilsen Elise

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.