Største Matros på vakt!

Største Matros på vakt!
Elise øver seg på å styre Friskus

fredag 26. juni 2015

Hallo, Deutschland


Nå er vi i Kiel og her er det er STORT supermarked! Vi har sett to digre godteributikker, et sted man kunne være inne i en badeball på vannet, et sted hvor man kunne hoppe i sånn strikk på trampoline, stor lekeplass, tre møbelbutikker, to Helly Hansen butikker, og maaaaaaaaaaaaassssse andre  butikker. 

Allerede i Tyskland, eller Deutschland som tyskerne sier, betaler de med euro, så vi må begynne å gange med ni. Jeg synes jo det er kjempeenkelt, da! Men kanskje ikke over ti. 

Seilturen gikk helt greit, og vi så delfiner! Det er helt sant, men uheldigvis så ikke jeg eller Silje de. Jeg sovnet kanskje halv elleve, jeg sov veldig godt den natten må jeg si. Vi seilte under Storebæltbroen, som er en kjempestor bro mellom Fyn og Sjælland, de to største øyene i Danmark. Jeg var litt redd for at vi ikke kom under, men det gjorde vi heldigvis. 

Vi kom frem klokka fem på natta og vi våknet opp i en stor seilbåthavn. Her er det noe som heter Kieluken, hvor båter fra nabolandene kommer å seiler regatta. Jeg tror at jeg så en av trenerne på Blakstadtangen der jeg seiler optimistjolle. Det er lørdag i morgen og vi skal snart bort å kjøpe godteri.
Jeg ble ikke så sjøsyk denne gangen!

Her har jeg akkurat fått en sjøsprøyt på meg!




1 kommentar:

  1. Kjære Elise ! Det er så gøy at du er så flink til å skrive på bloggen din og godt å høre at du ikke ble så sjøsyk igår. Håper at den nye vesten din er god å ha på. Vi har kost oss med å se på cd fra ditt 10.år, med seilerbursdag, macarena, Tusenfryd og jordbær på strå ! Håper at pappa nå er kommet ut av HH-butikken og at dere har sett mange fine seilbåter i Kieler-woche. Drar dere videre nedover Kiel-kanalen imorgen eller blir dere der ? Kjære Silje (uten blogg): Så spennende med delfiner rundt båten da, de passer sikkert på dere. Håper du får sett dem en annen dag og at du koser deg på seiltur ! Vi håper dere får kjøpt nok lørdagsgodteri idag ! Stor klem til dere fra mormor og Moff

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.