Største Matros på vakt!

Største Matros på vakt!
Elise øver seg på å styre Friskus

onsdag 8. juli 2015

Reise fra Kiel til Nederland



Dette strekket seilte vi rekordlangt! Vi seilte 30 timer. Jeg og mamma lagde en sjøsyke-skala fra 1-10. 1 var: Jeg er bare litt sjøsyk, og det går helt greit. 10 var: FINN BØTTE-NÅ! Vi begynte å seile etter lunsj, og det meste jeg var før kvelden da, det var 4. Over natten gikk det bedre enn de andre nettene. Da jeg våknet gikk jeg rett opp så jeg ikke skulle bli sjøsyk resten av dagen. Vi seilte hele dagen, og det meste jeg var oppe i da, var 6. det var veldig deilig da vi kom frem og jeg fikk en rolig natt. 

Det var meldt rekordvarme 35 varmegrader en av de neste dagene, men det ble det ikke. Det synes jeg var fint! Noen dager etter var vi i Amsterdam som er hovedstaden i Nederland. Der tok vi kanalbåter og var på diamantmuseum. 

Jeg hadde tegnet tegning til Will!
 Tirsdag kom Will som kanskje skal bli med oss over Atlanteren. Med han hadde vi party og spilte monopol. Eller millionær som noen kaller det. Vi hadde lagd tegninger til Will, og Silje skulle absolutt herme etter meg med de «HELLO!»-greiene, men jeg sa nei. Det er veldig fint på seiltur, men samtidig vil jeg være i Norge med vennene mine når skolen starter. Hilsen Elise   

Welcoming party!
 


2 kommentarer:

  1. Hei Elise! Så hyggelig at dere hadde laget så fine velkomst-tegninger til Will og at han var så flink til å spille monopol. Håper du ikke kommer over 4 på sjøsykeskalaen på neste seilas. Klem fra mormor og morfar på fjellet

    SvarSlett
  2. Hei. Lurer på om noen i det hele tatt leser dette svaret. Dere trenger ikke svare meg på det egentlig, fordi der er et veldig kort svar. Jeg pleier dessverre å komme over 4 på sjøsykeskalaen, og det er jo nesten som at det blir 10 hver gang jeg kaster opp. Det går litt bedere nå med sjøsyken min nå. Hilsen Elise

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.