Største Matros på vakt!

Største Matros på vakt!
Elise øver seg på å styre Friskus

mandag 27. juli 2015

I England



Hei! Jeg skriver ikke blogginnlegg med en gang vi har vært et sted, fordi da er det ofte kvelden. Jeg har hatt det så travelt den forrige uka, så da skrev jeg ikke blogginnlegg. Men jeg gjør det nå da!
Mandag var vi på tivoli. Det var supergøy! Den morsomste karusellen var en lang stang hvor man satt ytterst. Da så man enten utover havet eller utover hele tivoliet. Det var også en karusell der som het Turbo men den var ikke gøy. Den var som loopen på Tusenfryd, så man skulle jo tro at den var gøy. Du får så vondt i hodet, så hvis du skal på det tivoliet så anbefaler jeg deg og ikke ta den (med mindre du har veldig lyst til å få vondt i hodet.) Der var det også en karusell som jeg var for stor til. Det synes jeg var litt rart. Vi så et spøkelses hus som jeg egentlig ikke ville ta, men jeg gjorde det likevel. Der var det ting som var mer latterlig enn skummelt. Jeg sa for eksempel til et skjelett som fløy over oss:- Bla, bla, bla, bla ,bla du er naken! Ragnhild var med meg. Jeg satt inntil henne hele tiden, så jeg fikk ikke noe i hodet da Ragnhild fikk det. Forresten så var Ragnhild, Andre og Aurora med på tivoliet. Det var sånne spilleautomater på tivoliet, og der prøvde jeg 5 hele ganger på en automat hvor man kunne vinne kosedyr, og så klarte jeg det den 6 gangen!!! For en lykke. Jeg vant en hund som jeg ga navnet Fluffy. Hun er skikkelig myk og søt! Vi fikk is på slutten av dagen. 
Tirsdag skulle vi til Stonehenge. Det er noen steiner som er bygget for over 5000 år siden! Man vet ikke helt hvorfor de ble satt opp, eller hvem som satt dem opp. Vi kjørte i tre timer. Når vi kom frem, var allerede de andre der. Noen kjøpte billetter til bussen som skulle kjøre oss opp til steinene. Da vi kom opp til selve Stonehenge, var det første vi gjorde å ta bilder. Vi gikk rundt hele Stonehenge, og vi hørte på noen som snakket om det. 
 
Meg og Stonehenge
Da vi skulle tilbake gikk Øyvind og André. Vi kom så klart før dem, så vi så litt i en butikk som var der. Aurora sa bæ hele tiden fordi det var mange kosedyrsauer der. Jeg kjøpte postkort som jeg sendte til Julia (venninnen min) og Katrine (som var læreren min. Jeg skulle egentlig ønske at hun kunne være læreren min på båten her). Da Øyvind og André kom hjem fra den lange gåturen sin, fortalte Øyvind at han hadde sett en pizzabæsj. Jag aner virkelig ikke hva det er. Jeg kjørte hjem med Ragnhild, André og Aurora. Vi spiste på restaurant på veien fordi da var alle halvdøde av sult. Da vi kom hjem måtte vi legge oss. 

Onsdag skulle vi til et middelalderslott. Jeg trodde det skulle bli kjedelig, men det ble det absolutt ikke. Der var det store blomsterhager, tre labyrinter (uten Taurus :) ), stor lekeplass med zipline, selvfølgelig slottet, og masse annet. Vi spiste piknik med masse deilig mat. Også klatret jeg opp i et høyt tre. 


Meg, Silje, André og pastasalaten!
 Da vi skulle gå inn i slottet var det nesten ikke noe kø. Jeg synes at det var skikkelig kult der. Plutselig ble Øyvind og Silje borte, og jeg og mamma trodde de jo var med pappa. Vi fikk gå steder der ikke andre fikk, og det var kult. De hadde funnet pappa, så vi kunne gå opp igjen. Det var veldig mange gamle møbler der, og så var det en seng det så litt deilig ut å sove i. Da vi kom hjem måtte vi levere tilbake bilen vi hadde leid.
Det var gøy inni slottet også


På torsdag var vi i London. Vi tok først toget. Vi spiste frokost på toget fordi vi måtte så tidlig opp. Først så vi på Tower Bridge fra en annen bro. Det var litt rart å se så mange ting i virkeligheten man har sett på bilder før, synes jeg. Vi tok undergrunn til St. James park. Jeg vet ikke hvorfor, men av en eller annen grunn synes Øyvind at det var omtrent det kuleste vi gjorde. Slottet lå ikke så langt unna parken, og der så vi på vaktskifte, politier og gardister som red på hester og det var masse musikk. Deretter gikk vi for å se på Big Ben og London Eye. Big Ben var like kul som jeg hadde forestilt meg. Vi tok ikke London Eye fordi mamma og pappa hadde lest at noen som hadde vært der med barn egentlig ikke hadde synes at det var så gøy. Vi gikk og spiste lunsj på en cafe som het Red Lion. Og der var maten ikke god! Men colaen var god da! Vi tok to etasjes rød buss til Hamleys toy shop. Der fikk jeg neglelakk med penn! Øyvind fikk noen fly og Silje fikk marsvin i ball.
 
Oss og Big Ben
Det var gøy å gå over Tower Bridge.


Etterpå dro vi til Tower of London. Der prøvde Øyvind flyene sine og det var litt morsomt at det landet i rumpa på en annen person. Der kjøpte vi kuleis. Smakene jeg valgte var vanilje og jordbær. Vi gikk til Tower Bridge og gikk over den. Vi fant et sted å spise middag. Vi spiste pizza. Jeg skrev også postkort til Belize og Benjamin. Da vi var ferdig med middagen kjørte vi hjem med toget igjen. Terningkast seks for den turen. Hilsen Elise.
Min nye favoritthobby er negledesign :)


6 kommentarer:

  1. Kjære Elise ! Vi skjønner godt at du ikke skriver på bloggen din med en gang dere er i havn, men du er veldig flink til å skrive om alle de fine opplevelsene dine i London ! Godt at du var med Ragnhild på spøkelsestoget så hun ikke ble så redd ! Og spilleautomater er jo spennende, men det sørgelige er at man oftest taper alle pengene igjen, hvis man ikke slutter tidsnok ! Ja, det er mange flotte slott i verden og du kommer sikkert til å se flere, godt det ikke var et spøkelsesslott da, side S og Ø ble litt borte ! Så hyggelug at du har sendt kort til vennene dine, da blir de glade. Det er gøy at du gir terningkast til opplevelsene dine og lykke til med negldesignen din ! Nå er moff noen dager hjemme men jeg koser meg i Portør, selv om det ikke er noen på stranden idag ! Klem mormor

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Jeg synes det var kjempegøy på tivoli, men i spøkelseshuset var vel omtrent jeg som ble mest redd, tipper jeg. Jeg ble VELDIG glad mår jeg vant Fluffy. Her er det heller ikke så mye strandvær, egentlig, men vi har det fint. Hilsen Elise.

      Slett
  2. Hei Elise. Jeg synes du er kjempeflink til å skrive på bloggen din om alt du opplever. Og jammen får du oppleve mye som du bare leser om på skolen . Kanskje lærer` n din gjerne ville vært med deg på tur ? Så spennende å få besøke Stonehenge , som er så spesielt. Regner med at du synes det var gøy å få besøk hjemmefra. Fint at du tilslutt vant Fluffy. Da kan han få bli med , neste gang dere skal ha bursdagsfest med alle kosedyra. Synes Negldesignen din er kjempetøff. Her på Portør har vi hatt masse vind og det er kaldt i vannet. I går var det også noen digre brennmaneter også. Så må du ha det bra og hils til Silje og Øivind. Portørklem fra Siv.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Du har helt rett i at jeg synes at det var morsomt å få besøk hjemmefra. Faktisk så er Fluffy jente. Vi har ikke badet noe enda, bortsett fra på Samsø der vi badet med klær. Vi har ikke sett så mange brennmaneter, men noen er det. Hilsen Elise

      Slett
  3. Hmmm...ble det jeg skrev borte, tro? Jeg får prøve å huske hva jeg skrev..... først; tusen takk for kortet jeg fikk av deg, det var koselig. Jeg skulle gjerne vært med deg som lærer, gitt, det hadde vært noe. Da hadde jeg også lært masse. Håper du fortsetter å skrive, slik at vi kan følge deg videre! Det er spennende å se alt det fine du opplever.
    Kos deg masse, og hils familien din.
    Klem fra Katrine

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Katrine! Fint at kortet kom frem. Håper du har hatt en fin sommer, jeg tipper at du kan gjette at jeg har hatt det. Vi starter på Friskus-skole i neste uke, men jeg kommer til å savne Rønningen. Hilsen Elise

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.