Største Matros på vakt!

Største Matros på vakt!
Elise øver seg på å styre Friskus

søndag 19. juli 2015

Seilas fra New port i Belgia til Brighton i England



Denne dagen skulle vi seile veldig langt. Mamma og pappa begynte klokken seks om morgenen. Jeg våknet ca. klokka ni. Jeg ville ligge i sengen hele dagen, og da skulle sove og se på skjerm. Jeg lå i sengen min til klokken ett, men da ville mamma ha meg med opp. Da ble jeg mye mindre sjøsyk. Jeg fikk potetgull å spise, og tomater.

 Vi hadde på sanger, så når det kom en sang som jeg likte gikk jeg opp og sto og danset bak. Jeg fikk også med Silje på å danse. Hun ble mindre sjøsyk hun også. Vi så de hvite klippene i Dover, men de i Brighton var mye finere. 

Jeg danser.


De hvite klippene i bakgrunnen.
Vi spiste cornflakes til kveldsmat, men omtrent halvparten fløy over bord fordi det blåste så mye. Det var deilig når vi kom frem. Da fikk vi en rolig og deilig natt. En kveld lagde vi lapper og vi måtte sende melding til farmor fordi vi visste ikke helt oppskriften. 

Den første dagen vi var her altså dagen etter tok vi to etasjes buss og jeg satt øverst og helt foran. Øyvind fikk hele raden full av kryss så han fikk 5 pund han skal bruke i spilleautomater på tivoli i morgen. Vi spiste fish & chips på restaurant og det var passe godt. Vi så også på tivoliet vi skulle gå på. Jeg gleder meg kjempemasse! Det blir sikkert kjempegøy.

Jeg sitter helt foran øverst i bussen

Vi spiser Fish and Chips.Jeg er Fotograf!

 I dag kommer Ragnhild, André & Aurora. Aurora er som Øyvind sier: bossebassesøt. Hilsen Elise


Alle vasker opp så vi skal få kryss.


4 kommentarer:

  1. Hei Elise ! Så mye og fint du har skrevet på bloggen, godt du ble bedre av potetgull, det hjelper jo ofte med noe salt ! Dere legger ut så mange fine bilder og det var gøy å se at du og Silje danser på dekk ! Det virker jo ganske "skummelt" å spise cornflakes når det blåser da, men fiskene blir nok glade ! Det blir sikkert kjempegøy på tivoli imorgen og vi gleder oss til å høre mer om det ! Vi ønsker dere noen veldig koselige dager med besøket. Sommerklem fra oss fire besteforeldre i Portør

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei på dere. Jeg pleier heldigvis å bli bedere av det jeg foreslår selv, og som oftest får jeg det også. Det var en del av cornflakesen som fløy over bord. Nå har jeg fått løs tann, så da får jeg spise siege karameller. Vi har det fint. Hilsen Elise

      Slett
  2. Hei hopp fineste Elise! Du får holde ut og kanskje sjøsyken gir seg litt etterhvert. Var det morsomt på tivoli i dag? Tok du ALLE tingene der? Hva var morsomst? Klem fra Bibbi, Sofie og Andreas

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Ja, det var morsomt på tivoli i dag. Jeg tok ikke alle tingene, fordi noen av dem var jeg for høy. Jeg tok heller ikke tekoppene, fordi dem blir jeg så kvalme av. Det morsomste var den stangen som fløy til værs. Hilsen Elise

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.